Durant la meva etapa a primària, és a dir, fa de dotze a sis anys, les tecnologies que utilitzaven eren ben escasses. Durant l'horari escolar comptaven amb una hora a la setmana (si recordo bé) en la qual els meus companys i jo ens traslladavem a la classe d'informàtica a fer ús de les TIC. En petits grups de tres o quatre ens col·locavem en un mateix ordinador, anàvem completant diferents exercicis de les activitats "JClic", que majoritàriament consistien en relacionar un concepte amb una imatge o una altra paraula, construir trencaclosques o activitats de emparellar mots o imatges. Aquesta activitat, quan teniem sis o set anys podia ser interessant i motivadora, però quan teníem quasi dotze anys ens resultava una mica desfasada i aburrida. Per a aquest motiu, crec que l'escola hauria d'haver intentar buscar nous recursos per tal d'adaptar-se el màxim possible al seu destinatari, ja que aquestes hores que vam dedicar-les al JClic podríem haver-les destinat a nous programes.

Finalment, quan estava cursant el batxillerat, van col·locar pissarres digitals a les aules de primer i segon de la ESO del meu institut, ja que les anaven a utilitzar juntament amb els ordinadors portàtils. En cap moment, però el meu grup-classe va fer servir una d'aquestes pissarres digitals, encara que el centre n'estigués dotat. Les he vistes i les he tocat, però només les hem utilitzat com a simples pantalles per a projectar les imatges de l'ordinador amb un canó. No obstant això, en el cas que tingués que fer-ne servir una, no crec que em costés gaire aprendre com funciona.
No hay comentarios:
Publicar un comentario