domingo, 22 de enero de 2012

Les TIC durant la meva infància

Durant la meva etapa a primària, és a dir, fa de dotze a sis anys, les tecnologies que utilitzaven eren ben escasses. Durant l'horari escolar comptaven amb una hora a la setmana (si recordo bé) en la qual els meus companys i jo ens traslladavem a la classe d'informàtica a fer ús de les TIC. En petits grups de tres o quatre ens col·locavem en un mateix ordinador, anàvem completant diferents exercicis de les activitats "JClic", que majoritàriament consistien en relacionar un concepte amb una imatge o una altra paraula, construir trencaclosques o activitats de emparellar mots o imatges. Aquesta activitat, quan teniem sis o set anys podia ser interessant i motivadora, però quan teníem quasi dotze anys ens resultava una mica desfasada i aburrida. Per a aquest motiu, crec que l'escola hauria d'haver intentar buscar nous recursos per tal d'adaptar-se el màxim possible al seu destinatari, ja que aquestes hores que vam dedicar-les al JClic podríem haver-les destinat a nous programes.
Quan vaig passar a l'institut, les hores d'informàtica van reduir-se molt. Només podíem accedir a l'aula d'informàtica en el cas que escollissim una optativa d'informàtica. A segon i quart de la ESO vaig cursar-la i, sincerament, a segon curs aquesta optativa era més una estona d'esbarjo que una hora lectiva on aprenguessim coses noves, ja que les activitats que realitzàvem eren passar textos diversos al Word. A quart, en canvi, van ensenyar-nos a fer servir correctament el Power Point, el Word, l'Excel o el Movie Maker. No obstant això, en aquella època, tots aquests programes ja els dominava molt, ja que durant els anys anteriors se'ns van demanar treballs amb aquests programes, encara que mai se'ns havia ensenyat a utilitzar-los, amb la qual cosa vaig haver d'aprendre a fer-los servir per la meva banda. D'aquesta manera, aquesta assignatura no va mostar-me res desconegut per a mi.

Finalment, quan estava cursant el batxillerat, van col·locar pissarres digitals a les aules de primer i segon de la ESO del meu institut, ja que les anaven a utilitzar juntament amb els ordinadors portàtils. En cap moment, però el meu grup-classe va fer servir una d'aquestes pissarres digitals, encara que el centre n'estigués dotat. Les he vistes i les he tocat, però només les hem utilitzat com a simples pantalles per a projectar les imatges de l'ordinador amb un canó. No obstant això, en el cas que tingués que fer-ne servir una, no crec que em costés gaire aprendre com funciona.


No hay comentarios:

Publicar un comentario