Avui en dia, la nostra societat utilitza les TIC amb diverses finalitats. Una manera d'esquematitzar-ne aquest ús és mitjançant quatre eixos: focus en la disciplina, focus en les competències, interacció oberta i interacció dirigida.
Com bé podeu observar a l'imatge, les diferents utilitats amb que les persones dotem aquestes tecnologies estan marcades amb cercles de diversos colors.
Si fixem la nostra vista a la banda esquerra, és a dir, a focus en la disciplina, podrem veure com en aquesta zona les TIC són utilitzades per ensenyar, ja sigui amb materials de referència, presentacions, llibres de text digitals, etcètera. Aquests, alhora, es classifiquen segons si la persona pot interactuar amb les TIC de forma lliure, oberta, com per exemple els materials de referència, o si la persona actúa de manera dirigida, com les presentacions.
A continuació, si passem a mirar la part de la dreta, és a dir, focus en les competències, s'observa com aquí la societat posa en pràctica les seves capacitats en les TIC per realitzar diverses activitats.
Aquestes activitats es divideixen de nou. Primer de tot, podem observar l'interacció oberta, on l'usuari treballaria amb les TIC de manera més autònoma, com per exemple les xarxes socials, projectes col·laboratius, instruments de creació i treball intel·lectual, webquest, simulacions...
Tot seguit, podem veure l'interacció dirigida, on la persona no gaudiria gaire autonomia, ja que hauria de seguir uns certs pasos, per exemple els jocs educatius.
Cal dir que com més competències en les TIC tinguis, més podràs gaudir d'autonomia o interacció oberta.
No hay comentarios:
Publicar un comentario