viernes, 20 de enero de 2012

Anàlisi d'un anunci


El vídeo que podeu observar correspon a l'anunci de la marca Coca-Cola, el qual va ser emès per televisió l'any 2009.
Aquest es basa en el naixement d'un nadó a través de la visió del seu avi de 102 anys. L'avi es desplaça fins a l'hospital mentre explica la historia de la seva vida a la seva nèta acabada de nèixer.
Com podreu veure, l'anunci està compost per seqüències força curtes en les quals van intercal·lant-se, sense cap tipus de transició, els plans mitjos llargs i curts, els primers plans i, en dues o tres ocasions, el gran primer pla.
Algunes de les seqüències poden durar un o dos segons, amb la qual cosa es dóna a l'espectador l'efecte que el temps passa més ràpid.
Els plans mitjos llargs i curts els utilitzariem per mostrar una visió força extensa d'allò que volem ensenyar, és a dir, el principi veiem una seqüència on apareix tota una ciutat, la qual estaria filmada amb aquest pla.
Els primers plans s'utilitzen per enfocar detalls, com per exemple, quan enfoca la cara del protagonista de l'anunci.
També podem observar com s'utilitza el gran primer pla, per detallar encara més una escena.
Els angles que s'han escollit per a filmar les seqüències, en general, volen recrear el punt de vista que té una persona que està observant l'escena, per tant, amb l'objectiu de mostrar-se el més real possible a l'espectador. D'aquesta manera, en general s'utilitza un angle normal. Cal dir que també trobem contrapicat en l'escena en que la dóna va en taxi perquè ha de donar a llum i es toca la panxa està en contrapicat, ja que és veu des d'abaix, i també veiem escenes en picat, és a dir, des de damunt, com per exemple, quan la dóna està donant a llum.
En general, però l'altura de la càmara es troba en la posició dels ulls d'una persona que estigués observant les escenes.
En quant al color i la il·luminació, en destaquen els grisos i els colors apagats, ja que de nou es vol mostrar el film el més semblant a la vida real, per tal de donar-li veracitat.



No hay comentarios:

Publicar un comentario